صفحه اصلی / دسته‌بندی نشده / روشهاي اخذ اقامت اسپانيا در سال ٢٠٢٠

روشهاي اخذ اقامت اسپانيا در سال ٢٠٢٠

مهاجرت به اسپانیا

و مزایای مهاجرت به اسپانیا
ما در این مقاله به بررسی و تحلیل علمی شرایط مهاجرت به اسپانیا، مهاجرت به اسپانیا با خرید ملک و مهاجرت به اسپانیا از طریق کار و تحصیل و… می ‌پردازیم. مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل چگونه است؟ مهاجرت به اسپانیا از طریق تمکن مالی امکان پذیر است ؟ مهاجرت به اسپانیا از طریق سرمایه گذاری چگونه است؟ شما عزیزان در وب سایت های ما سوالات متعددی در رابطه با انواع روش های مهاجرت به اسپانیا پرسیده اید، ما در این مقاله سعی داریم به همه سوالات و ابهامات ذهنی شما در رابطه با مهاجرت به کشور اسپانیا و انواع روش های مهاجرت اسپانیا همچون کار و تحصیل و سرمایه گذاری و مهاجرت به اسپانیا با خرید ملک توضیح دهیم. امیدواریم که این مقاله پاسخگوی همه سوالات شما عزیزان باشد. در ادامه در صورتی که پس از مطالعه مقاله پاسخ سوال خود را دریافت نکردید می توانید در انتهای همین مقاله در بخش دیدگاه سوالاتتان را درج نمایید تا ما پاسخ دهیم همچنین با سرچ مهاجرت به اسپانیا ملک پور اطلاعات بیشتری دریافت نمایید. برای بررسی شرایط خود و دریافت مشاوره رایگان نیز می توانید یا با شماره تماس های تماس بگیرید و یا در سایت ثبت نام نمایید تا مشاورین ما در ساعات کاری با شما تماس حاصل نمایند. در صورتی که مقاله مورد توجه و پسند شما واقع شده است به مقاله ما با درج ستاره رای دهید.

مهاجرت به اسپانیا

آنچه در این مقاله می خوانیم
شرایط عمومی مهاجرت به اسپانیا
مهاجرت به اسپانیا از طریق کار
مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل
مهاجرت به اسپانیا از طریق سرمایه گذاری
مهاجرت به اسپانیا از طریق ازدواج
مهاجرت از طریق تولد در اسپانیا
مهاجرت به اسپانیا برای افراد موفق و هنرمندان
پناهندگی در اسپانیا
هزینه های زندگی در اسپانیا
مزایای مهاجرت به اسپانیا
پاسخ به سوالات متداول در زمینه مهاجرت اسپانیا
سخن پایانی

ویدئو و فایل صوتی کننده ویدیو

۰۰:۰۰

شرایط عمومی مهاجرت به اسپانیا

کشور اسپانیا یکی از کشورهای اروپایی و زیباست که متقاضیان زیادی برای مهاجرت دارد. در این قسمت کمی با کشور اسپانیا و راه‌های موجود برای مهاجرت به صورت مختصر آشنا می شویم. اسپانیا در اروپا واقع شده است و ۵۵٫۹۹۰ کیلومتر مربع مساحت دارد. جمعیت اسپانیا بالغ بر ۴۶٫۷۵۲٫۰۰۰ نفر است و زبان رسمی این کشور اسپانیایی است. نوع حکومت آن نیز پادشاهی می باشد. کشور اسپانیا نیز مانند سایر کشورها انواع طرق مهاجرتی را دارد. مهاجرت به اسپانیا از طریق کار، تولد از والدین اسپانیایی، ازدواج با شهروند اسپانیایی و پناهندگی، تحصیل و سرمایه گذاری در قالب خرید ملک، خود حمایتی، ثبت شرکت و کار آفرینی امکان‌پذیر است. یکی از راه‌های پرطرفدار در مهاجرت به اسپانیا، مهاجرت تحصیلی است. تحصیل در اسپانیا مزایای زیادی دارد که در ادامه و در بخش تحصیل به بررسی آن خواهیم پرداخت. یکی دیگر از روش های جذاب برای مهاجرت به اسپانیا سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق خرید ملک است. ما در ادامه به بررسی جزء به جزء روش های مهاجرت به کشور اسپانیا خواهیم پرداخت.

تحصیل پزشکی در اسپانیا
تحصیل پزشکی در اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا از طریق کار

امکان مهاجرت کاری به اسپانیا به این طریق وجود دارد که شخص باید از یک کارفرمای اسپانیایی و یک شرکت اسپانیایی پیشنهاد کار داشته باشد. برای این منظور می تواند رزومه کاری خود را برای کارفرمایان و یا شرکتهای اسپانیایی ارسال نماید و در صورت تایید، نامه پیشنهاد کار دریافت کند. برای کار در اسپانیا اعضای اتحادیه اروپا نیاز به مجوز کار ندارند اما اشخاصی که از خارج از اتحادیه اروپا هستند باید مجوز کار دریافت کنند و برای این منظور کارفرما باید اقدام به دریافت مجوز کاری برای فرد نماید. شما می توانید با توجه به لیست مشاغل مورد نیاز اسپانیا رزومه خود را برای شرکت های اسپانیایی از طریق ایمیل ارسال نمایید تا بتوانید پیشنهاد کار دریافت کنید. در ادامه لیستی از مشاغل مورد نیاز در اسپانیا را معرفی می نمایم.

خودرو و اتوموبیل ارتباط از راه دور دارو سازی
بانکداری برق و مخابرات منسوجات
عذا و نوشیدنی فلزات و ساخت فلز جهان گردی
تجهیزات پزشکی کشتی سازی پوشاک
یکی از نکات مهم در موضوع کار، توجه به نرخ بیکاری در کشور اسپانیا است، که هر چه نرخ بیکاری بیشتر باشد نشان دهنده این است که اوضاع اقتصادی در کشور اسپانیا بد و هرچه نرخ بیکاری پایین تر باشد نشان دهنده اوضاع اقتصادی خوب است. نرخ بیکاری در اسپانیا در سال ۲۰۲۰، ۱۴٫۴۱ درصد است که نشان دهنده این است که تقریباً بیکاری در اسپانیا زیاد است. بنابراین بهتر است اگر برای کار به اسپانیا می روید کمی در این باره تامل نمایید و کشورهایی با نرخ بیکاری پایین تر نظیر کانادا و آلمان را برای مهاجرت کاری انتخاب کنید. در ادامه به نمودار نرخ بیکاری در اسپانیا توجه نمایید.

نرخ بیکاری اسپانیا
کاریابی در خارج از کشور

مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل

کشور اسپانیا مقصدی ارزان و با سطح علمی بالا برای تحصیل است. به همین خاطر متقاضیان زیادی دارد. هزینه زندگی در اسپانیا نسبت به برخی کشورهای اروپایی پایین است و همچنین تحصیل به زبان اسپانیایی نیز تقریباً رایگان است. سطح علمی دانشگاه‌های این کشور خوب می باشد و همین ها باعث شده که افراد زیادی متقاضی تحصیل در اسپانیا باشند. این امکان در اسپانیا برای افرادی که قصد تحصیل رایگان را در اسپانیا دارند فراهم است که در دوره‌های زبان اسپانیایی پذیرش دریافت کنند و به مدت یک تا یک و نیم سال در این دوره های زبان اسپانیایی شرکت نموده و پس از آن وارد دانشگاه شوند. هزینه دوره های زبان بین ۴ تا ۷ هزار یورو است. در اسپانیا ملاک آزمون و ورودی تحصیل، معدل است و معدل های بالای ۱۶ می‌توانند در آزمون پزشکی شرکت نمایند و در رشته های پزشکی به تحصیل رایگان بپردازند. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی اسپانیا همانطور که در بالا تر نیز اشاره کردیم رایگان است. البته به شرطی که به زبان اسپانیایی باشد و تقریباً با ترمی ۳۰۰ الی ۴۰۰ یورو می توان در دانشگاههای اسپانیا به تحصیل پرداخت. برای تحصیل در اسپانیا به زبان انگلیسی باید حداقل مدرک آیلتس ۶ داشته باشید. هزینه تحصیل در اسپانیا در مقطع لیسانس ۱۲ تا ۱۴ هزار یورو در سال و در مقطع فوق لیسانس ۱۳ تا ۱۵ هزار یورو در سال است. البته این هزینه ها برای تحصیل به زبان انگلیسی است. یکی از مزیت های مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل این است که فرد می تواند یک سال پس از تحصیل در اسپانیا اقامت خود را تمدید نموده و به جستجوی کار بپردازد و در صورت پیدا کردن کار اقامت خود را تبدیل نماید. برای اطلاع از جزئیات بیشتر در مورد تحصیل در اسپانیا می توانید مقاله تحصیل در اسپانیا را در همین وب سایت مطالعه نمایید.

مهاجرت به اسپانیا از طریق سرمایه گذاری
سرمایه‌گذاری یکی از گزینه‌های خوب و جذاب برای مهاجرت به اسپانیا است. مهاجرت به اسپانیا با خرید ملک در این کشور مزایای زیادی برای سرمایه‌گذار دارد. سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در اسپانیا شرط حضور ندارد و شخص باید فقط سالی یکبار به اسپانیا مسافرت نماید. اما در عوض امکان کار و زندگی در هر نقطه از اروپا را دارد و تحصیل فرزندانش نیز رایگان است البته در این روش شخص پس از گذشت یک سال اجازه کار خواهد داشت. فرد این امکان را دارد که فرزندان زیر ۲۱ سال را همراه خود ببرد. برای سرمایه‌گذاری در روش گلدن ویزا باید حداقل ۵۰۰ هزار یورو در زمینه املاک سرمایه گذاری نمایید. این سرمایه‌گذاری پس از ۵ سال منجر به اخذ اقامت دائم و پس از ۱۰ سال منجر به اخذ پاسپورت می گردد. همچنین شخص می تواند از سهام شرکت‌ها به مبلغ حداقل یک میلیون یورو خریداری نموده و از این طریق سرمایه گذاری نماید. یکی دیگر از روش ها مهاجرت به اسپانیا از طریق تمکن مالی است. در این روش فرد باید از تمکن مالی خوبی برخوردار باشد و ملک و املاک داشته باشد و همچنین درآمد ماهیانه خوبی نیز داشته باشد و بتواند ثابت کند که می‌تواند بدون نیاز به کار در کشور اسپانیا از محل درآمدش در ایران در اسپانیا زندگی کند. روش خود حمایتی شرط حضور دارد و شخص حداقل باید سالی ۶ ماه در کشور اسپانیا زندگی کند. همچنین تحصیل فرزندان رایگان می باشد. روش خود حمایتی برای کشورهایی دیگری نظیر اتریش، سوئیس، فرانسه و یونان نیز وجود دارد. شما می توانید برای اطلاع از جزئیات بیشتر این روشها مقالات مرتبط را در همین وب سایت مطالعه نمایید.

آیا مایلید که همانند یک وکیل به قوانین مهاجرت اشراف کامل داشته باشید؟
آیا نگران این هستید که در امر مهاجرت، با اطلاعات اشتباه، مسیر اشتباهی را انتخاب نمایید؟
در انتخاب مسیر مهاجرت خود سردرگم و دچار تردید شده اید؟
پیشنهاد می کنیم محصول بی نظیر ویدیوی گام به گام اخذ اقامت را تهیه نمایید و با کلیه قوانین مهاجرت آشنا شده و با تحلیل انواع روشهای مهاجرت به کشورهای مختلف، بهترین مسیر را برای مهاجرت خود انتخاب کنید.
ویدیوی گام به گام اخذ اقامت آموزه ای ارزشمند از جناب استاد ملک پور

برای تهیه ویدیوی
راهنمای گام به گام اخذ اقامت
کلیک کنید
گام به گام اخذ اقامت

مهاجرت به اسپانیا از طریق ازدواج

ازدواج یکی از راه های مهاجرت به اسپانیاست. برای مهاجرت به اسپانیا از طریق ازدواج، باید فرد خارجی با یک شهروند اسپانیایی ازدواج نماید تا بتواند از مزایای مهاجرت و تابعیت و اقامت اسپانیا برخوردار شود. برای این منظور اثبات صوری نبودن ازدواج با مدارکی مثل عکس های مشترک، سفرها‌ی مشترک، خاطرات مشترک و امثالهم مهم است. در صورت صوری نبودن ازدواج، شخص می تواند از طریق ازدواج به کشور اسپانیا مهاجرت نموده و در صورتی که حداقل سه سال با همسر اسپانیایی خود زندگی نماید می تواند درخواست اقامت دائم کند و پس از یک سال از دریافت اقامت دائم نیز می‌تواند اگر به زبان اسپانیایی مسلط باشد و با فرهنگ و تاریخ این کشور نیز آشنایی داشته باشد درخواست پاسپورت نموده و تابعیت اسپانیا را بدست آورد. اما اگر قبل از سه سال ازدواج منجر به جدایی شود شخص باید قبل از اتمام مدت اقامت قانونی کشور اسپانیا را ترک کند. در صورتی که ازدواج صوری باشد و اداره مهاجرت متوجه این امر شود، شخص را دیپورت کرده و برای حداقل ۵ سال از ورود به اتحادیه اروپا و اسپانیا محروم می نماید.

مهاجرت از طریق تولد در اسپانیا
کشورها در تابعیت از طریق تولد تابع قانون خون و خاک هستند. در قانون خاک، نوزادی که در خاک کشور متولد شود فارغ از اینکه والدین تبعه کدام کشور هستند، می‌تواند در زمان تولد پاسپورت دریافت نماید و این موضوع برای والدین نیز آثار مثبتی دارد. اما برای والدین آثار تابعیتی ندارد. در کشورهایی که از قانون خون پیروی می‌کنند نوزاد در صورتی که یکی از والدینش و یا هر دو تبعه کشوری باشند می تواند تابعیت آن کشور را به دست آورد. کشور اسپانیا تابع قانون خون است. بنابراین نوزادی که از والدین غیر اسپانیایی در این کشور متولد شود نمی ‌تواند تابعیت دریافت کند. اما اگر یکی از والدین نوزاد اسپانیایی باشند حتی اگر در خاک اسپانیا متولد نشود نیز تابعیت اسپانیایی دریافت می نماید.

مهاجرت به اسپانیا برای افراد موفق و هنرمندان
یکی از روش های آسان و جذاب در روش های مهاجرت، مهاجرت برای هنرمندان و افراد موفق است. در این روش شخص باید بتواند اثبات کند که در کشور خود با تکیه به هنر و استعداد خویش کسب درآمد کرده و سرمایه نیز از این طریق به دست آورده است. در این روش نشان دادن مدارکی دال بر برگزاری نمایشگاه‌ ها و فروش آثار بسیار اهمیت دارد. این روش برای کشورهایی نظیر اتریش و کانادا در حال حاضر امکان پذیر است اما در کشور اسپانیا در حال حاضر چنین روشی وجود ندارد.

پناهندگی در اسپانیا

مهاجرت از طریق پناهندگی به کشور اسپانیا یکی از روش‌ های ناصحیح و اشتباه مهاجرت برای افرادی است که پناهنده واقعی نیستند. موسسه حقوقی ملک پور، پناهندگی را به هیچ شخصی توصیه نمی‌ کند و ما پیشنهاد می کنیم قبل از اینکه اقدام به پناهندگی نمایید شرایط خود را برای مهاجرت از طرق قانونی مورد ارزیابی قرار دهید. پناهندگی در اسپانیا مانند سایر کشورها امکان پذیر است زیرا اسپانیا عضو معاهده کنوانسیون ژنو سازمان ملل است. اما این راه عواقب و خطرات جانی و مالی و همراه دارد و توصیه نمی شود.

هزینه های زندگی در اسپانیا
هزینه زندگی در هر جای دنیا با توجه به سبک زندگی افراد تعریف می‌شود. بنابراین اصلا نمی توان گفت هزینه‌های زندگی چقدر است، چون زندگی افراد مختلف با هم متفاوت است. اما در حالت کلی حداقل هزینه‌ها برای یک زندگی متوسط مرفه وجود دارد که ما در اینجا به ‌آن می‌پردازیم. زندگی در اسپانیا برای یک خانواده سه نفره تقریبا ماهی ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ یورو در ماه است. اما در ادامه به بررسی برخی هزینه های ضروری زندگی در اسپانیا پرداخته‌ایم.

آب بطری ۰٫۳۳ لیتر ۱٫۱۷ €
شیر ۱ لیتر ۰٫۷۸ €
نان ۵۰۰ گرم ۱٫۰۰ €
برنج سفید۱ کیلوگرم ۰٫۹۹ €
تخم مرغ ۱۲ عدد ۱٫۷۳ €
پنیر ۱ کیلوگرم ۹٫۶۹ €
فیله مرغ ۱ کیلوگرم ۶٫۰۶ €
گوشت گاو یا گوشت قرمز ۱۰٫۶۵ €
سیب ۱کیلوگرم ۱٫۷۱ €
موز ۱ کیلوگرم ۱٫۵۹ €
پرتقال ۱ کیلوگرم ۱٫۳۷ €
گوجه فرنگی ۱ کیلوگرم ۱٫۶۰ €
سیب زمینی ۱ کیلوگرم ۱٫۰۷ €
پیاز ۱ کیلو گرم ۱٫۱۶ €
کاهو ۱ سر ۰٫۹۵ €
آب بطری ۱٫۵ لیتری ۰٫۶۲ €
بنزین ۱ لیتر ۱٫۳۱ €
برق، گرمایش، خنک کننده، آب، زباله ۱۱۸٫۹۵ €
اینترنت ۶۰ مگابیت بر ثانیه یا بیشتر ۴۰٫۸۹ €
پیش دبستانی (یا مهد کودک)، روز کامل، خصوصی، ماهانه برای ۱ کودک ۳۷۸٫۸۷ €
مدرسه بین المللی ابتدایی، سالانه برای ۱ کودک ۷,۴۱۰٫۸۰ €
آپارتمان (۱ اتاق خواب) در مرکز شهر ۶۸۰٫۴۳ €
آپارتمان (۱ اتاق خواب) خارج از مرکز ۵۲۵٫۱۱ €
آپارتمان (۳ اتاق خواب) در مرکز شهر ۱,۰۷۵٫۴۴ €
آپارتمان (۳ اتاق خواب) خارج از مرکز ۷۸۹٫۰۷ €
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر ۳,۱۱۵٫۲۴ €
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز ۲,۰۷۵٫۵۰ €
مزایای مهاجرت به اسپانیا
کشور اسپانیا به دلیل واقع شدن در کنار دریا، آب و هوای مرطوب و معتدل دارد و بسیار به آب و هوای ایران نزدیک است. بنابراین شرایط آب و هوایی مطلوب یکی از مزایای زندگی در اسپانیا است. هزینه های زندگی در این کشور با توجه به استانداردهای زندگی، نسبتاً پایین است و سطح استاندارد زندگی بالاست. این کشور کشوری توریستی است و زیبایی ها و جذابیت های فوق العاده برای تفریح دارد. تحصیل در دانشگاههای اسپانیا به زبان اسپانیایی رایگان است. یکی دیگر از مزایای مهاجرت به اسپانیا سرمایه گذاری بدون شرط حضور است.

سوالات متداول در رابطه با مهاجرت به اسپانیا
✅از چه روش هایی می توان به کشور اسپانیا مهاجرت نمود؟

روش‌های تحصیل، کار، مهاجرت به اسپانیا از طریق سرمایه گذاری از روش‌های مناسب برای مهاجرت به اسپانیا است.

✅آیا مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل، رایگان است؟

بله، تحصیل به زبان اسپانیایی در کشور اسپانیا رایگان است.

✅حداقل سرمایه لازم برای گرفتن ویزای اسپانیا چقدر است؟

برای این نوع سرمایه گذاری حداقل ۵۰۰ هزار یورو سرمایه لازم است.

✅آیا کشور اسپانیا برای کار شرایط مناسبی دارد یا خیر؟

با توجه به نرخ بالای بیکاری در این کشور مهاجرت کاری به اسپانیا گزینه مناسبی برای مهاجرت به اسپانیا نیست.

مقالات مرتبط

درباره admin

این مطالب را نیز ببینید!

شعبه تشخیص دیوان عالی کشور چیست

شعبه تشخیص دیوان عالی کشور چیست شعبه تشخیص شعبه از دیوان عالی کشور است که …